Screw separationsångest!

image

Screw separationsångest! Känns som om jag övervunnit den också! Lycka, glädje och stolthet!:D
Ikväll kommer P och oj vad vi ska mysa!! Jag ska krama honom tills han svimmar typ!:)
Har fixat lite överraskningar och även efterrätt!:) RAW chokladmousse som ni ska få receptet på sen!;)

kraaaaaam!:D

Fortsätt läsa

Frukost på sängen/soffan

God morgon fredag känner jag 😀
Frukost efter cardio är det bästa som finns, speciellt när man äter den i sängen (fast min säng är på soffan hemmas hos Ps bror just nu;)) Lyxade till denna fredag med varm proteinchoklad 🙂 Recept hittar ni här!

Ha en underbar fredag!!
image

image

Fortsätt läsa

Från insidan och hela vägen ut!

Jag har insett att välmående är något man skapar sig själv! Balansen mellan mat och träning, hälsa och ohälsa är otroligt snäv och det är svårt att hålla sig till antingen det ena eller det andra!
Men måste det va antingen det ena eller det andra?
För mig handlar välmående om balans, mellan mat och träning! Jag har inte målet att tävla i bikinifitness, mitt mål är att bygga en stark kropp och ett psykiskt och fysiskt välmående!
Mina tips till ett välmående har jag satt samman här nedanför åt er! Tro mig, jag har ibland fortfarande svårt att följa det nedan, men skillnaden är idag att jag försöker! Det gjorde jag inte för några månader sen!

1. Tålamod!- Japp, ser viktigaste utav allt! Rom byggdes inte på en dag, och det kommer inte ditt välmående heller att göra! Jag har inget tålamod alls, det är något jag har fått kämpa mig till! Jag brukar tänka, vad kan jag göra med än vad jag redan gör? Visst kan säkert förbättra något i kosten och träna lite annorlunda än jag gör MEN jag gör så gott jag kan! Jag tränar hårt och äter bra, resultaten kommer!

2. Bli kvitt hjärnspökena!- Detta är riktigt svårt! Men en sak är säker! DU styr helt över dina hjärnspöken och om dem ska vara där eller inte! Vill du inte ha dem där, be dom dra!
Jag har börjat prata högt med mina 🙂 Jag vet, låter sjukt löjligt men det är effektivt! Så fort tankarna och självhatet närmar sig, säger jag bokstavligen till dem att dra 🙂

3. Unna dej!- För en balanserad livsstil och ett inre och yttre välmående måste man kunna unna sig någon gång ibland! Egentligen gillar jag inte ordet unna sig, för det är egentligen inte det man gör! Man väljer helt enkelt att äta sånt man älskar, med MÅTTA såklart!

4. Kul träning! – Hitta en träningsform som du älskar och som DU tycker är rolig! Träning ska inte vara ett måste, det ska vara roligt och en del av ditt liv, på den nivån du önskar ha det!:)

5. Sänk kraven! – Mål måste man ha, oavsett om det är viktnedgång, tävlingar eller bara för att få en enklare vardag! Men man är bara människa och alla är inte på topp jämt! Det kommer uppstå dagar du inte vill träna, det kommer uppstå dagar där träningspassen blir kaos, men vet du bad? Det gör ingenting! Det är bara upp på hösten igen, och nästa gång kommer det gå så jäkla mycket bättre!

6. DU! – Sist men inte minst! Glöm inte bort att du är du! Du är grym och jättebra som du är! Men nu spelar det ju ingen roll vad jag tycker eller hur utan nu handlar det ju om hur du känner och hur du mår! Utgå ifrån dig själv och dina egna mål, och jämför dej inte med andra! Ingen är som du, och du ska kämpa för att va den bästa versionen av dig själv!

Alla dem här punkterna har jag en fång i tiden gjort precis tvärtemot! Jag hade noll tålamod, jag har låtit hjärnspökena ta över mitt liv och gråtit mej till sömns om kvällarna, jag har haft svårt för att unna mig, jag har HATAT träning och haft otroligt hög press på mej själv! Jag har det än idag, men inte alls lika ofta! Plus att skillnaden är att jag idag kan hantera dem!
Jag har inte njutit av vägen dit, tyvärr! Men idag, njuter jag av varje träningspass och jag äger idag en självkänsla som aldrig tidigare funnits där!:)

image

Fortsätt läsa

Vilodag och hemmagjord vaniljrispudding

Godmorgon finingar 🙂

Bra träningsdag igår, 60 min på crossen på level 14 och sen 6 km powerwalk igår kväll! Skönt med promenad och frisk luft efter en heldags pluggande inomhus 🙂
Fantastiskt att jag orkade 60 min på crossen på level 14, min kondition har verkligen förbättrats!:D Yay! Tyvärr börjar jag känna av ljumsken, så hoppas inte den börjar krångla igen!

Vi kör en vilodag idag, startade dagen med en powerwalk följt av frukost framför ett avsnitt av Rena Rama Rolf (som jag älskar)!
Fick ris över från middagen igår så förberedde en vaniljrispudding till frukosten imorse som fick stå i kylen över natten! ( recept med inspo från denna tjej)
Så underbart gott, smakar som egengjord risgrynsgröt 🙂 MUMS!

Imon kommer P hem!!! Som jag längtat :(<3

Vaniljrispudding
Kokt ris
Vanilla white chocolate protein från fitnessguru
Eventuellt vaniljpulver (valfritt)
Kanel
Ca 1,5-2 dl vätska (vatten eller mjölk)
Banan

Blanda en skopa vaniljprotein,färdigkokt ris och vatten eller mjölk och låt stå i kylen över natten!
Morgon:
Skiva en banan och toppa över puddingen ihop med lite kanel och granola.

Kram!
image

image

Fortsätt läsa

Världens godaste mellis!

Jag må har vetat att mellis är viktigt redan innan, för det är det! Men, utan mellis hade jag aldrig klarat plugget, jag hade absolut inte orkat!;)
Gjorde en så god proteinsmoothie igår, med smak av vanilj och mango!:) Perfekt mellanmål vid böckerna( ja om man kan hålla sig borta från att spilla då såklart)

Jag nå älska barer, både questbars och onewhey MEN det är något speciellt med något man gör själv, som i detta fallet smoothie! Det känns så…fräscht är rätt ord 🙂

Smoothie bestod iaf av 1 dl fryst mango, 1/2 skopa vanilla white chocolate protein från fitnessguru, 1 dl naturell lättyoghurt, en skvätt havremjölk och lite chiafröööön! MUMS OCH MATIG!:)

image

image

Fortsätt läsa

Golden rules

imageimageimage

Vet ni vad jag tycker är så fruktansvärt tråkigt? All denna avundsjuka dom kretsar runt omkring oss från utomstående, till och med från vänner och familj?
Hallå vad är det för fel på att älska sin kropp och trivas i sig själv? Vi vet alla att man mår bättre av ett bra självförtroende och en grym självkänsla, det lyser igenom!!
Störs man på rumpbilderna, alla selfies samt för och efter bilderna på instagram, blunda eller avfölj för tusan! Ingen tvingar någon till att titta, eller hur?
Men att slänga ur sig elaka kommentarer, att trycka ner andra för att man själv ska må bra är INTE OKEJ!
Använd den gyllene regeln, behandla andra som du själv vill bli behandlad!!

Puss!!

Fortsätt läsa

Foam Roller och Celsius

Tröttheten hittade mig igår, efter 4 månader som hyper orkade jag för en gång skull inte morgonträningen igår. Kan inte minnas när jag hade sovmorgon till klockan 9 senast 😉

P åkte till Linköping igår, ett hemskt avsked och han saknas massa, skönt att han kommer hem redan på fredag igen. Mysigt att längta till helgen såhär, precis som när man va barn. 🙂

Glad blev jag dock idag när en teamkompis skickade till mig och berättade att jag vunnit celsius jultävling, haha jag visste inte ens att jag tävlade? 😛 Så nu är ett flak med apelsinisar på väg hem til MOI 🙂

Körde morgonpass på gymmet idag, rygg/axlar/mage vilket gick grymt bra. Avslutade med tabataplankan, så det brände sådär riktigt gött ni vet 😛
Frukost följt av plugg och jag tror jag börjar komma in i det, känns riktigt riktigt kul nu faktiskt 🙂
Efter 5 km prommis åkte jag upp till Stadium Outlet med Emma för att handla en FOAMROLLER, äntligen. Endast 150:- på Stadium Outlet, perfekt :)Testade en uppe i Stockholm och herregud så skönt!!!
Låg lite på den under tiden Emma solade och jösses vas jag skrattade, känslan som kombinerar smärta och njutning är ju det bästa!!! 🙂

Pictures

Har tänt lite ljus nu och ska strax foama lite till innan jag duschar och sen slänger mig i sängen (soffan) och kollar film och eventuellt beställer hem lite questisar från mmsports. En låda för 192 :-, man får passa på 🙂

Har ni testat foamroller? 🙂
Ska träffa min PT på lördag för stretch så då ska jag ta med mig den tänkte ja. 🙂

Äntligen cardio imorgon igen, jag vet en skruv lös men jag har sån hatkärlek för det 😉
kram!!

Fortsätt läsa

Mer efterrätt åt folket!

Som ni vet pluggar jag ju nu, och oj vad jag pluggar! Svårt men kul!:)
Har börjat komma in lite mer på kosten och vad/hur man ska äta för att kroppen ska må så bra som möjligt, en såkallad kostordning!
Frukosten är superviktig, det är liksom den som startar dagen och det är alltså ingen skröna att frukosten är det viktigaste målet på dagen 🙂

Underrubriken som heter utrymme för det lilla onyttiga fastnade jag vid!:)
I boken hävdas det att det till och med kan vara bra att äta efterrätt efter lunch för att stilla sötsuget som i sin undviker att vi småäter! Frukt, nötter och lite choklad brukar räcka!:) Så idag åt jag apelsin till efterrätt, hur gott som helst!:)
I denna rubrik står det också om snacks och liknande, behöver man utesluta godis, fika, glass och snacks helt? SVARET ÄR NEEEEEEJ! Inte bara enligt mej utan till och med i boken 🙂
Man kan äta lite onyttigt varje dag om man vill, cirka 200 kcal för kvinnor och 280 för mön för att ba exakt! 😉
Jag säger inte att man måste äta det varje dag MEN jag säger att sluta va så rädda för att unna er lite gott ibland, det är inte farligt!!!:)

image
image

Fortsätt läsa

250115

Söndag…. Bendag med andra ord! Va inte särskilt sugen imorse om jag ska va ärlig!;) Men vi släpade oss dit och fick till ett okej pass! Jag fick lite känning i ljumsken så tog det lugnt med dom övningarna då jag får ont! Måste verkligen bli bättre på att stretcha! Det är inte det att det är tråkigt, det faktiskt underbart men jag glömmer liksom!:/
Hittade en foamroller på stadium som jag ska köpa i veckan så det ska bli ändring! Plus att jag och John ska köra stretch på lördag 😀

Blev iaf ett okej pass och efter det pannkaksbrunch 🙂
gjorde fruktfyllda vaniljbananpannkakor (2 ägg, 1 banan och lite vanilla white chocolate protein från fitnessguru ).
Testade även att göra en egen chokladsås på kokosolja, kakao och chocolate hazelnut protein och det blev sååååååå gott!:) MUMS!

Imon är det dags! Då börjar P skolan! Jag ska mysa i hans famn hela kvällen nu! Tur han kommer hem på fredag igen!<3

puss!

image

image

Fortsätt läsa
1 2 3 6