blogger-image-1056705723

Protein Ostkaka

Posted in Okategoriserade
Hittade detta UNDERBARA recept på instagram, alltså det blev så gott att jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det eller vad jag ska ta mig till!!! Vill bara äta det hela tiden!

Protein Ostkaka
Ca 4 portioner

2 st ägg
4 st äggvitor
400 g minikeso
How To:
Sätt ugnen på 200 gradera. Blanda samtliga ingredienser. Häll sedan över i en form och grädda i ugnen i cirka 20 minuter. (Jag hade min inne i 25 och då blev den liiiiite torr)
Servera med varma hallon och lite lite kanel!!!
blogger-image-630700673

den bästa stunden på dagen

Posted in Uncategorized
Jag tror ändå den bästa stunden på dagen måste vara min älskade celsius! Att få ligga i sängen, surfplatta celsius, ladda upp inför träningen samt kolla igenom instagram är för mig egentid! Ännu mysigare är det ju när P ligger och snusar så sött bredvid 🙂 

Cardio/Abs, frukost i sängen, lite planering och packning, lunch och PT vid 14, så ser min dag ut fram till i eftermiddag typ! Ska försöka slänga ihop lite granola också!

Cardion gick bra, 60 minuter på crossen, lite seg i benen efter löpningen igår! 😀 Blev visserligen bara 3 km igår men det fick räcka kände jag! 
Ben med min PT idag också, hur ska detta gå kan jag känna? 🙂 Haha!
Hoppas riktigt bra för jag är supertaggad på att lära mig nya övningar samt ett nytt upplägg! 😀
Hoppas ni får en riktigt härlig dag!
kram. 

blogger-image-1509653789

Look in the mirror.. Thats your competition!

Posted in Okategoriserade

Rätt va det va så blev det ljust på morgonen igen? Hur skönt? Jag säger väldigt då jag är en morgonmänniska. Desto mörkare på kvällen dock, det skymmer ju redan vid 16, men ja, man kan ju inte få allt här i livet så jag nöjjer mig gott och väl med ljusare morgon! 😀

Att gå till gymmet har kommit till att bli något utav det roligaste jag vet, känner ni igen känslan att man faktikst längtar till gymmet kvällen innan man ska dit!? SKÖNT är vad jag kallar det.

Fick till ett jättebra triceps/bröstpass idag faktikst. Ökade i vikter både på bröstövningarna och och tricepsövningarna vilket kändes grymt roligt. Körde chest press, sittande tricepsextension, liggande bröstpress med hantlar, pectoral machine, pushdowns i cable och triceps i cable. Avslutade sedan med armhävningar för att mjölka ur det sista (riktiga manliga sådanna faktiskt, inga knän i marken här inte 😉 )

Något som jag faktikst har blivit duktigare på den senaste tiden är att inte jämföra mej med andra! Det är typ det sämsta man kan göra anser jag! Det sätter bara massa onödig press på en och man blir bara ledsen i slutändan. Vi är ju alla olika, eller hur?
– Jag fokuserar istället på att tävla med mig själv, öka i vikter allt efter som vad min kropp orkar och klarar av! Det är okej att ha ett skitpass ibland, det måste man ha! Som i söndags till exempel, brukar kunna ta 15 reps ala 130 kg i benpress men i söndags klarade jag bara 110 kg, men vad gör det? Det är ju bara på ett igen nästa gång och då kommer det säkert gå bättre.
I vilket fall som helst är ju allt bättre än inget anser jag! 😀

Så titta dej själv ordentligt i spegeln, det är den personen du ska tävla med!

Har PT-tid imorgon igen vilket ska bli såå kul, ett ben/bål pass ska jag få lära mej då, excited 😀
Hoppas att orka med ben efter det vanliga cardiopasset imorgon bara 🙂

 
kram.

blogger-image-904565614

stöd rosa bandet

Posted in Okategoriserade
Under hela oktober är det rosa bandet- kampanj med Good Balance. Genom att köpa ett armband som innehåller rosa stödjer du rosa bandet med hela 40 :-/ armband.
Vi är nu inne i slutspurten av oktober så passa på att beställa ditt energiarmband samtidigt som DU bidrar till rosa bandet. Parallelt kör dem också tag 3 betala för 2, hur bra är inte det? Passar perfekt som julklapp, födelsedagspresent eller varför inte unna sig självt ett i en annan färg? 🙂
Glöm inte bort att du får 10 % på ditt köp om du anger ”sophiaanderberg” som bokningskod i kassan.:) 
blogger-image-1200374293

foodprepp

Posted in Okategoriserade
Det här med foodprepp tycker jag är ganska fantastiskt! Jag älskar det faktiskt! 🙂 Så skönt med organisationen liksom! Skönt att slippa fundera på matlådor och annat är så skönt, bara frysa ner och plocks fram när det behövs 😀 
Söndagar har blivit storhandling och foodprepp dag!
JAG ÄLSKAR ATT storhandla, finns det något bättre än att fylla kyl och frys? Nää verkligen inte! På tal om det glömde jag köpa jordnötssmör, det mest livsviktiga av allt jöööö!
Får inhandlas imorgon på lunchen! 
Gårdagen va hur trevlig som helst, minns inte när jag åt kräftor senast! Jag höll mej nykter (som vanligt) så vi kom iväg hemåt vid hyfsad tid idag för att hinna packa ner ännu lite mer grejer i lägenheten! DET ÄR SÅÅÅÅÅÅÅ TRÅKIGT! Flytta är inte roligt alls faktiskt! 
Får bli en promenad senare och sen fixa lite ostkaka till kvällens mål, lite söndagslyx såhär dagen innan sista veckan på jobbet 🙂
blogger-image-74404690

How to stay healthy…

Posted in Okategoriserade

Jag får mycket frågor om hur jag lyckats gå ner så mycket i vikt och vad jag har för tips.
Sanningen är den är det finns inga fasttracks eller tricks, det tar tid!
För min del är det träningen som har varit problemet innan, jag gjorde inte av tillräckligt med kalorier innan helt enkelt. Man skulle kunna säga att jag var lat, för det var jag.

Man måste ställa frågan till sig själv, hur äter jag?
Mitt problem har alltid varit småätandet, en godisbit här, en macka där, en bulle hit, en kaka dit… Ja ni förstår vad jag menar.
För mig har det aldrig funkat att förbjuda mig massa saker. Jag älskar godis och det finns nog inget som gör mig så omotiverad som att förbjuda mig själv det. Då vill jag bara moffa i mej det ännu mer typ! I de flesta fall vill man ju ett en livsstil inte en tillfällig lösning, hur kul blir livet om man ALDRIG någonsin ska käka något man tycker om igen? Fy bubblan så tråkigt!
Här får ni lite av mina tips, hur jag gör för att hålla kosten så bra som möjligt (svackor har vi dock alla i mellanåt)

1. Förbjud dej inte massa saker! Håller man på att förbjuda sig själv att man aldrig ska äta godis, nu ska jag inte dricka mer läsk etc blir det automatiskt fruktansvärt jobbigt att hålla. Se till att unna dig det du tycker om då och då! Det är man värd!

2. Hitta den träningsform som du tycker är rolig! Powerwalks, spinning, simning, styrketräning, vilket som, bara man tycker det är roligt. Träning ska aldrig kännas tvingande, det ska kännas roligt och utmanande.

3. Storhandla! Se till att storhandla en dag i veckan, vi gör det alltid på söndagar! Planera maten du ska äta hela veckan och köp bara det som står på matlistan. Fyll frysen med frysta grönsaker, bär, kött och fisk. Kylen med massa frukt och grönt, yoghurt, kvarg och keso och skafferiet med fullkornspasta, potatis, bönor, osockrad müslie (eller testa att göra egen, recept här), knäckebröd, rågbröd med mera.

4. Foodpreppa! Jag lagar alla mina lunchlådor, för hela veckan, på söndagen! På så vis har jag alltid lunchlåda att ta med mig till jobbet och det blir inte att man behöver köpa massa utemat, eller att middagen från kvällen innan kanske inte räcker till lunchlåda. Sparar pengar gör man också. 🙂

5. Oväntat sockersug? Ni vet den där känslan man får,  den känslan man får när man kan tänka sig att moffa i sig blockchoklad som mamma har hemma bara för att man är så sugen (vilket egentligen inte ens är gott)?. Baka istället en nyttigare variant av det du är sugen på. Ett hälsosammare alternativ på chokladbollar, kladdkaka eller egengjort fröknäcke med havssalt på.

6. Ät regelbundet! Sist men inte minst, ÄT REGELBUNDET!! Försök att äta var 3-4 timme, det hjälper dig att hålla blodsockret på en jämn nivå och håller sockersuget under kontroll! Du blir heller inte sådär megahungrig och behöver heller inte blir sådär megamätt så du hamnar i matkoma.

blogger-image-1717681609

positive mind

Posted in Okategoriserade
För er som inte märkt av skillnad på mina bilder kan ja berätta att jag dammat av min gamla systemkamera som jag SAKNAT! Använde den massa innan men då den är ganska otymplig har jag varit för bekväm för att ta fram den men det ska det bli ändring på för jösses vilken skillnad det blir på bilderna 😀
Körde ett grymt pass för benen idag! Har insett att jag INTE tycker om att träna ben, men det handlar om positivt tänkande! Gå in med inställningen att det ska gå grymt bra så gör det de!
Inga personbästa i benpress idag, in fact, klarade inte ens vikten jag klarade sist, MEN vad gör det, man kan inte va på topp varje dag så är ändå otroligt nöjd med passet 😀 Avslutade med PW i 10% lutning för att riktigt mjölka ur det sista!! 
Frukosten är i magen och jag ska ta tag i dusch och disk och dona lite innan lilla smy (min bil) drar till Gbg med ett gäng glada killar för kräftskiva! 
Ha en toppen, mega, superbra, regnig lördag! 🙂
kram!